El Camino - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu El Camino - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

El Camino

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

07 Mei 2015 | Peru, Cuzco

De tijd vliegt!! Ik ben nu bijna een maand in Peru, ik voel me er prima thuis en heb inmiddels
weer een paar mooie uitstapjes in de omgeving gemaakt. Flink wat kilometers gemaakt in de
bergachtige omgeving, voornamelijk te bus en te voet.

Op het vrijwilligerswerk werd de 41e verjaardag gevierd met optredens van de 50 meiden:
toneel, traditionele dans en natuurlijk een lange mis in de kerk (het opvanghuis is katholiek).
Enorm mooi versierde taarten kwamen dan eindelijk na 5 uur wachten tevoorschijn, nadat we
na de lunch ineens met zijn allen salsa gingen dansen en het dak eraf ging! En dat na een
serieuze en ingetogen ochtend hihi.
Naast het werk in de keuken, heb ik ook een week met andere taken geholpen als Engelse
les, armbandjes maken en de tuin gespit. Ik voel me nog steeds een beetje ‘teveel’ op het
werk, ik doe wel mee maar er wordt niet echt waardering uitgesproken of gereageerd als ik
wat wil organiseren.
Komende weken dus op zoek naar een waardevollere besteding van mijn tijd, energie en het
geld van jullie! Ik wil wel dat het allemaal op een plek terecht komt waar het nodig is.

De Peruaanse cultuur heb ik gesnoven door panfluit te spelen in een jamsessie, coca
bladeren te kauwen tegen de hoogteziekte, chicha morada te drinken (mais limonada),
alpaca (lama) te eten, en het museum van de Inka’s te bezoeken.
In Cusco ook de grootste markt bezocht, zoals ze je het vaak schetsen: mierennest van
mensen, honden, geuren, geluiden, stank, kinderen en kooplui. In de Ierse Pub zag ik ineens
twee bekende Wageningse gezichten...bleken 2 oude buurjongens te zijn die ook in Cusco
waren voor een paar dagen. Hollanders zijn ook overal en wat is de wereld soms toch klein...

In de weekenden heb ik de omgeving ontdekt en flinke trektochten gemaakt met andere
toeristen. In de felle zon 8 uur lang gelopen (4 uur berg op op het heetst van de dag) in de
Colca Canyon, een heel droog berggebied met de diepste kloof ter wereld (2x zo diep als de
grand canyon!), met in het midden een ware oasis met palmbomen en banenenplanten, heel
bizar om te zijn! En een heel erg welverdiend biertje besteld na die nacht om 03.00uur te zijn
opgepikt vanuit het hostel en van 7-17.30 uur te hebben gelopen! Weinig slaap en fysiek
zwaar, maar wel een hele goede hoogtetraining zo!;)

Koningsdag en 5 mei heb ik in gedachten gevierd, met een oranje speldje in. En het
Nederlandse weer was ook overgekomen, want ook hier onweerde en goot het die dag!

Liefs,

Martine

  • 07 Mei 2015 - 21:42

    Meike:

    Mooi Martine!!! Wat zul jij een bereconditie hebben straks ;-)
    Geniet ervan en succes met een nieuw doel vinden daar!

  • 08 Mei 2015 - 09:33

    Birgit:

    Wow, je hebt alweer veel gedaan en gezien. Gaaf!
    Misschien moet je je ideeën of plannen, eerst in het klein laten zien..wellicht worden ze dan enthousiast.
    Succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 24457

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: