Ruige bergtochten - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Ruige bergtochten - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Ruige bergtochten

Blijf op de hoogte en volg Martine

06 Juli 2015 | Peru, Huaraz

Huaraz: felblauwe meren, hoogte in de bergen:

Wauw! Wat is het hier prachtig!!! Er schijnen 70 meren te liggen tussen de besneeuwde bergtoppen, en het is echt prachtig om te zien (bij zondopgan, middag of 'savonds als de sneeuw lichtroze kleurt).

Hier komen alle Europeanen op af om de wandelschoentjes aan te trekken en met hun lange stelten de bergen in te trekken. VOor mij als Hollandse is elke berg hoger dan 500 meter indrukwekkend, maar om 5 kílométér boven de zeespiegel te lopen is eigenlijk echt bizar als je erover nadenkt! Ik wilde al mijn tijd daar goed benutten dus ben elke dag op pad geweest. Het beroemde 'laguna 69' met felblauwe kleuren lag op 4 uur stijgen na een 3 uur durende busrit. Even flink stappen voor je er was, maar het is echt de moeite waard. Ook een gletjser bezocht en zelf nog 2 dagen de omliggende 'heuvels' (3000m) van Huaraz verkend.

Echt hoogteziek ben ik gelukkig niet (meer) geworden, een klein hoofdpijntje maar die drink je zo weg met een coca of muna thee. Mijn Frans is inmiddels weer opgekrikt, want ik sliep 4 dagen in een door Fransen bezet hostel, waar iedereen na zijn wandelingen in de keuken ging hangen, kletsen, pingpongen en ervaringen uitwisselen. Heel gezellig gehad daar!

Na de frisse berglucht 'moest' ik naar Lima, omdat daar mijn vlucht richting Nederland zou vertrekken. Ik had er weinig goede verhalen over gehoord dus ben er maar 1 dagje gebleven uiteindelijk, voor mij meer dan zat. Toeristisch bustripje gedaan lags de stranden en traditionele 'causa' gegeten met Ingrid uit Cusco.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 24468

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: