Macchu Picchu en de stad van de eeuwige zomer - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Macchu Picchu en de stad van de eeuwige zomer - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Macchu Picchu en de stad van de eeuwige zomer

Blijf op de hoogte en volg Martine

12 Juni 2015 | Peru, Aguas Calientes

Inmiddels weer hersteld van mijn salmonella infectie en de antibioticakuur achter de rug. Dat betekent: eindelijk weer eten waar ik zin in heb (mmm taart, ijs, pizza en weer groene groenten) en af en toe biertjes drinken met mijn nieuwe vrienden. Ik woon nu in een gemengd huis la Vecindad ("de buurtjes") met de helft Peruanen en de helft toeristen, super gezellig. Samen koken, muziek luisteren en (reis)ervaringen uitwisselen of samen op stap gaan. Heel erg a la Villa Hades in Wageningen!!

Op mijn verjaardag werd ik verrast met een overheerlijke chocolade mokkataart met kaarsjes. Na hem uitgeblazen te hebben, kreeg ik echter (traditioneel hier blijkbaar) de taart in mijn gezicht haha. Verrassing! Als verjaarsuitje naar een folklore concert geweest in het stadion met 4 bands met panfluiten en verentooien uit Peru en Bolivia. Bijzonder, ik verstond er weinig van want sommigen zongen in Quechua taal en ik was daadwerkelijk de enige niet Peruaan in het stadion (en enige blanke/blonde uiteraard).

Macchu Picchu staat hoog op ieders lijstje die Zuid Amerika bezoekt, dus ik 'moest er ook aan geloven', en ben met de nachttrein naar het duurste dorp van Zuid Amerika geweest: Aguas Calientes, de entree naar MaPi met hotelletjs, restaurants en thermaal baden. De volgende dag vroeg op om in de nacht de enorm steile traptreden te beklimmen en rond zonsopgang bij Mapi aan te komen. Er hing een hele mysterieuze mist die het geheel af maakte, maar helaas konden we daardoor MaPi niet zo mooi zien als op de ansichtkaarten. Desalniettemin prachtig en indrukwekkend om de verlaten Inkastad in het eggie te zien.

Na het Macchu Picchu avontuur de smaak van de warme zon en de jungle te pakken en doorgereisd naar de stad van de eeuwige zomer (Quillabamba). Hier vind je overal bananenbomen, cacaoplanten en koffiebomen. In het stadje barst het van de taartenwinkels en ijssalons en zijn de pleinen prachtig aangekleed met de mooiste gekleurde bloemen. Wauw, wat een paradijs! Hier even 2 dagen genoten en vooral elke dag sochtends een vers bakkie pleur, smiddags een ijsje en einde van de middag afspoelen in een zwembad of thermaal bad. Heerlijk!

Het vrijwilligerswerk zit erop, ik heb afscheid genomen met een passievrucht taart en veel knuffels en de komende weken ga ik het noorden van Peru verkennen, met mooie (surf)stranden, ruïnes, lekker zonnetje (Cusco is echt koud 's avonds!) en hopelijk mooie indrukken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 24473

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: