Jane in de Jungle - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Jane in de Jungle - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Jane in de Jungle

Blijf op de hoogte en volg Martine

25 Juni 2015 | Peru, Aguas Calientes

Oiii o iii oiiiiii (denbeeldig zie je nu tarzan en jane aan een liaan slingeren)...
Ik ben in de jungle geweest, Manu Nacional Park. Geen grote dieren gezien zoals jaguars, poemas of kaaimannen, maar wel een hele mooie trip al met al met felgekleurde vogels, aapjes kijken en daadwerkelijk aan een liaan slingeren als een echte Jane :)

Vier dagen lang zonder elektriciteit, dus 'savonds bij kaarslicht spelletjes spelen (Jungle speed, toepasselijk) met de Israelische familie, de gids en mijn Peruaanse reismaatje Ingrid.

Vandaag was het grote Inti Raymi zonnefeest in Cusco. De hele stad puilde uit van de toeristen en bezoekers en er werd een Inka (soort koning) door de hele stad op handen gedragen en met gele bloemen bestrooid. Een flinke klim naar de top van de berg waar de Inka ruïnes van Sacsayhuaman staan en een offerritueel plaatsvond.

Morgen vliefgik naar het noorden van Peru (Piura), om de stranden te bezoeken en met schildpadden te zwemmen. Wel lastig om afscheid te nemen van al mijn vrienden in Cusco, het is echt een hele fijne sfeer hier en ik heb toch best veel vrienden gemaakt in de 2,5 maand hier!!

• 26 Juni 2015 - 16:53

Judith:

Veel plezier met de schildpadden!