Mala Suerte - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Mala Suerte - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Mala Suerte

Blijf op de hoogte en volg Martine

02 Juni 2015 | Peru, Cuzco

Hola Hola a todos,

mala suerte
Vorige week was even een weekje van 'mala suerte' (bad luck). Ik wilde graag een dagje meelopen op een peuterspeelzaal met een collega van het vrijwilligerswerk, maar dat werd uiteindelijk 3x scheepsrecht. Op woensdagochtend werd ik na een nacht zonder slaap wakker met braakneigingen en diarree. Beroerd, waarschijnlijk een voedselvergiftiging maar ik voelde me nog best oké dus besloot wel gewoon te gaan (en ik had haar nummer niet dus kon haar niet afbellen). Maar eenmaal bij de juiste bushalte aangekomen, kwam er weer een golf rijst uit mijn mond.. Misschien toch niet zo'n goed idee om dan de hele dag met kindjes bezig te zijn. Lekker uitgeziekt thuis en de volgende dag een tweede poging ondernomen. Helaas werd in een megavolle bus toen heel behendig mijn mobieltje uit mijn zak gevist en rende er bij een drukke halte een paar jongens snel de bus uit. Naast het politiebureau ken ik inmiddels ook het ziekenhuis hier, 'de clinica'. Ook een heel avontuur met van het kastje naar de muur, lekker in het midden gelaten waar je heen moet en bonnetjes waar op staat 'kosten: 100 sol' en niet waar het voor is. Ben benieuwd of mijn verzekering dat gaat goedkeuren... Maar....ik ben inderdaad 'ziek' is de conclusie. Flinke ontsteking in mijn bloed door in ieder geval een salmonella infectie. Ik voel me verder prima, afgezien van verkoudheid een een dichtzittend oor, maar de komende 10 dagen zit ik aan de antibiotica én de probiotica, én een strict dieet zonder zuivel, groene groenten of vers fruit. Beregezond zal ik dus weer zijn op 8 juni, zeker na mijn verjaardag zonder een druppel alcohol hihi!

Tandjespoetsen...eh hoe doe je dat eigenlijk?
Ik ben afgelopen week dus uiteindelijk op vrijdag alsnog bij de peuterspeelzaal beland om een lesje tandenpoetsen te geven. Heel leuk om tedoen en een ochtendje te zien hoe dat daar gaat: eerst een halfuur gezamenlijk warming up doen met door hoepels rennen en estafettes/ daarna mijn lesje/ daarna taart, chips, marshmallows en cola om de verjaardagen te vieren / alarm!...oefening 'what to do' bij een aardbeving / een halfuurtje kleien / een uurtje met blokken spelen / aflsuiting met een colling down met stretchen en yoga! De les geven was één grote improvisatie, maar wel heel leuk om met zulke jonge kids te werken en ze waren een en al oor voor 'profe Martina'.

Donaties
Deze week heb ik op mijn project gevraagd wat er allemaal nodig was en dat bleek een hele boel te zijn. Komt dat even goed uit dat ik zoveel steun vanuit Nederland van jullie allemaal heb gekregen. Ik heb me een bult gesjouwd en heb een lijst met wat er allemaal is gekocht van jullie donaties:
medicijnen op voorraad voor anti epilepsie en angtaanvallen (moeilijk verkrijgbaar hier en niet altijd beschikbaar gesteld)
Groente en vis: kílos aan pompoen, bloemkool, aardappels, uien, tomaten, spinazie, forel, aubergines, sla, tuinbonen, snijbonen….heel Hollandse ingrediënten waar ze vast heerlijk van gaan koken, want er is ook weer:
Gas: 3 gasflessen, zodat ze eindelijk weer warm kunnen douchen en meer kunnen koken! :)
Toiletartikelen: Luiers, maandverband, shampoo en . Heel erg nodig en heel erg gewaardeerd! Gaat er snel doorheen en is echt een basisbehoefte die weer even vervuld is.
Huishoudelijke hulp: wasrek, schoonmaakdoekjes, schilmesjes, messen
Schoolgeld: de 20 kids mogen weer meedoen met activiteiten op school het komende halfjaar.

BEDANKT ALLEMAAL NAMENS DE KIDS EN DE STAFF!!:):):) Het geld is zeker goed terechtgekomen, wat een fijn gevoel om wat voor ze te kunnen betekenen ook op deze manier namens jullie allemaal. Ik krijg er dagelijks al heel veel knuffels voor terug van de kids, echt onvoorwaardelijk springen ze op je af als je binnenkomt en als blije honden (ja, soms letterlijk kwijlend hihi) zijn ze. Allemaal hun eigen typische karakter: de een altijd met haar oor in de box van de radio (salsa), de ander als een knuffeldier en verliefd op alle vrijwilligsters, de anders weer blij krijsend en giechelend om alles, en de meerderheid vaak in hun hele eigen wereld.

Feest
Verder is het nu 1 Juni en dat betekent: FEEST. Want natuurlijk ben ik bijna jarig, en dat wordt hier groots gevierd! De komende dagen staan in het teken van 'Corpus Christi', een katholiek feest waarbij ze een groot christusbeeld en 14 'heiligen'een paar rondjes om het centrale plein gaan tillen met 100 man, waarbij alles in goud versierd is met sieraden, kleden, kleuren en muziek. Schijnt heel mooi te zijn, dus daar gaan we zeker een kijkje nemen!

Ciao!

Martine

  • 02 Juni 2015 - 09:53

    Anja Arentsen:

    Hoi Martine,

    Indrukwekkend wat je allemaal schrijft, je doet goed werk. Ik hoop dat je snel weer topfit bent.

    Veel succes met alles!!

    Liefs Anja.

  • 04 Juni 2015 - 22:12

    Judith:

    Wow, wat doe je toch een hoop dingen! Pas je wel goed op jezelf!! Ik hoop dat je snel weer helemaal gezond bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 24487

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: