Van feestjes naar natuurschoon - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Van feestjes naar natuurschoon - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Van feestjes naar natuurschoon

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 Januari 2011 | Argentinië, El Calafate

Hola!!

feliz ano nuevo a todos!
We zijn een tijdje niet meer online geweest, want we zijn net terug van 4 dagen hiken in pure natuur van Chili. Gletsjers, enorme bergketens, koude wind en roofvogels..het was in 1 woord: gewéldig!

Helaas lukt het uploaden van de foto´s nog steeds niet dus hopelijk kunnen we ze ooit wel uitprinten dus de mooie plaatjes moeten jullie maar een keer bij me thuis komen bekijken;)

Oud en nieuw hebben we in Buenos Aires gevierd, dé partyplace ter wereld. Extreem dure entree en drankjes, maar we stonden buiten te feesten tot lang na zonsopgang, want die feestjes beginnen pas om 04:00!!!!

Daarvoor nog veel ander natuurschoon meegemaakt en vele avonturen in Bolivia en Paraguay. Bussen van 30 uur zonder airco en koud water, bussen die kapotgaan en uitvallen zonder dat er iets naar de reizigers wordt gecommuniceerd, een avontuur op een boliviaans politiebureau omdat de politie agenten geld wilden vangen voor hun kerst (lees geld voor drank en drugs, niet voor vrouw of kinderen). Dan wordt je ineens aangepraat dat je drugssmokkelaar bent, want je komt uit NL (marihuana) en ´omzeilt´ express politiecontroles (bedankt taxi chauffeur)...en dan OOK nog geen paspoort bij je als je naar de moerrassige jungel gaat...probeer je daar maar eens uit te redden met je zonverbrande hoofd en blonde europese haartjes (hoe bedoel je er staat op mijn voorhoofd dat ik geld bij me móet hebben!). Maar we hebben 3kwart van de prijs weten af te praten, wat een onzin zeg! Alle reisellende was gelukkig niet voor niks, want in Iguazu hebben we de mooiste watervallen ter wereld gezien. Wat een watergeweld en met de boot kregen we een ´natuurlijke douche´, nou die straal had wel wat zachter gemogen!!!van top tot teen nat weer terug.

Nu zit de reis er alweer bijna op helaas. De laatste chileense empanadas gegeten, de argentijnse dulce de leche opgemaakt en op de agenda staat nog een laatste ´terremoto´ (aardbeving, hoe toepasselijk) drinken in Santiago voor we de 15e weer terugzijn op koude Nederlandse bodem...

Een lekkere Nederlandse stamppot zou er ook wel weer ingaan of een lekkere mok warme chocomel of snert, hmm...ik kijk er ook wel weer een beetje naar uit hoor!En mijn afstudeerfeest is ook al bijna!

tot snel!

x Martine

• 09 Januari 2011 - 12:16

Michel:

Nou nou, klinkt allemaal heel spectaculair man. Dat zal best wel wennen worden straks als je weer terug in NL bent. Heb je al sollicitaties de deur uit? :-)
    Alvast een goede vlucht gewenst en tot snel!

• 10 Januari 2011 - 08:40

Didi:

Hee popje, geniet nog even van de laatste daagjes!!! En we kijken er naar uit om weer een dikke vette party met jullie te vieren :D Tot snel! Liefs

• 11 Januari 2011 - 19:47

Nienke Smits:

Hey Tine,

zo te lezen heb je je daar de afgelopen weken en met oud& nieuw goed vermaakt!
    Ook hier was het een leuke avond. Lekker met een clubje Reuplianen en aanhang en een paar triplianen gevierd bij Liezelotte in Amersfoort.

Hele goede reis en alvast heel veel sterkte met alle sollicitatiebrieven....

Groetjes Nien