Terug op Hollandse bodem - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Terug op Hollandse bodem - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Terug op Hollandse bodem

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

18 Januari 2011 | Nederland, Wageningen

Hee allemaal,


Dit was het dan...de reis zit erop en we zijn weer terug op regenachtige (voor ons koude) Nederlandse bodem!

Zo'n site verwatert altijd naarmate de reis vordert en je niet meer zo internetverbonden bent zoals in Nederland, maar nu hebben we weer verbinding en zit ik met mn kacheltje aan de foto's te bekijken...wát een reis zeg!

Alles is goed gegaan, ik ben geeneen keer bestolen (naja 1 keer bijna, ik was ze iets te snel af), we hebben geeneen vlucht gemist (ook een paar keer net wél goed gegaan gelukkig), hebben alle bagage NL binnen gesmokkeld (wat zouden ze van die houten saxofoon denken die ik al vanaf bolivia meezeul wat eigenlijk niet mag ivm plantenziekten?) en zijn geeneen keer ziek geweest (op hoogteziekte na).......zelfs de diareetabletten zitten nog netjes in de verpakking haha. Dat bewijst maar weer wat een vol studentenhuis met je weerstand doet, we konden zelfs Bolivia aan!

En daar zit ik dan, ik heb nog 2 weken studentenrechten daarna vervalt de WURmail, OVchip, eeuwige kortingen op alles, studentencontributies, studentenbijbaantjes..........ik ben nu werkloos! Gek gevoel hoor, niks te moeten doen (behalve de enorme zooi in mijn kamer opruimen, bijkomen van de trip, mijn afstudeerfeest organiseren en natuurlijk een baan zoeken). Mijn stage afgerond met een gouden 9, ik mag in 2012 terugkomen voor een 2-jarig contract als ik wil :)! Eerst maar eens in NL wat zoeken.

De laatste vakantiedagen hebben we een enorm zware trektocht in park Torres del Paine in vuurland gedaan. twintig kilo bagage op de rug en elke dag 10-20 km wandelen, klimmen, rivieren oversteken met die enorm onhandige backpack en iets te weinig eten. Er was nogal stress over eten of slaapplek soms ('snachts vroor het), want het park zat stampvol en de voorraden eten waren beperkt (en heel duur), maar we hebben de eindstreep gehaald: de Gletsjer Grey.......wauw..................sprakeloos............wát een natuurschoon in 1 park. Daarna zijn we op het grootste eiland van Chili geweest: Chiloé waar je vis moet proberen en hebben we in de duitse regio van chili een bierstube bezocht en ons Duits gedragen.
De laatste dagen in SAntiago nog van de zon genoten, bijgeslapen en de hond van Berni uitgelaten...ze liet zelfs een traantje toen we iedereen uitzwaaiden...ik heb een hondenhart gebroken, arm dier!

Nu probeer ik de zomerse moed erin te houden met mijn salsa cd'tjes en de foto's. Hopelijk kan ik de sfeer overbrengen met dit laatste verhaaltje en de laatste foto's.

Hopelijk tot de 28e op mijn diploma receptie en/of feest op KSV en ik heb zeeen van tijd voor een borreltje hier en daar.

Liefs,

Martine

  • 18 Januari 2011 - 14:27

    Wieneke:

    Hoi Martine, we hebben met heel veel plezier en bewondering je reisverslagen iedere keer gelezen, jammer dat het voorbij is, maar leuk dat je weer terug bent. als je zin in verse eitjes hebt, weet je ons te vinden......!

  • 18 Januari 2011 - 14:33

    Judith:

    Wow, gaaf hoor al die verhalen en foto's!! En natuurlijk welkom terug :D
    Liefs

  • 18 Januari 2011 - 14:42

    Bart:

    Zupah toll!

  • 18 Januari 2011 - 14:58

    Tim:

    Wat een prachtig laatste stukje over je reis :). Ben zeker benieuwd naar je verhalen en de vele foto's die je vast en zeker hebt gemaakt. Laat die zomerse sfeer maar komen!

  • 18 Januari 2011 - 19:43

    Myrthe:

    Hee Boetje!
    Welkom in Nederland!! ;-) Zal wel even wennen zijn! Maar wel een leuk vooruitzicht dat je in 2012 eventueel weer terug kan :-) Geniet van de laatste momenten student zijn!
    xxx Myrthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wageningen

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 24486

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: