Llegada en Santiago! (aankomst in Santiago) - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Llegada en Santiago! (aankomst in Santiago) - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Llegada en Santiago! (aankomst in Santiago)

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

26 Juni 2010 | ,

Hola todos!

- Goede nieuws: Ik ben veilig aangekomen in Santiago!

DE RIT:
Toch was het wel een zware reis, want de eerste vlucht op Schiphol zou vertraging hebben dus ik deed rustig aan (en de douane ook want ik werd dubbel gefouilleerd...), en toen bleek dat ze al aan het boarden waren, stress! rennen met mijn zware tassen naar de goede gate en bezweet het vliegtuig in! toen bleek dat we 2 uur in het vliegtuig moesten wachten omdat ze in Frankrijk aan het staken waren geweest en het luchtruim boven Madrid volzat....
en laat ik nou precies 2 uur de tijd hebben om over te stappen in madrid... dus de reis begon goed (en zonnig!). eenmaal boven madrid opeens BAM, een knal in het vliegtuig en een flits, de oeh´s en a´s van iedereen en een razende hartslag...toen bleek dat het onweer vlakbij was en zag ik meer flitsen, dat was gelukkig een geruststelling maar wel even schrikken!
In Madrid stond dat het 45 minuten (!) lopen was naar mijn gate, waah!en het waren er rennend 20, maar gelukkig had ook deze vlucht wat vertraging, omdat onder andere mijn bagage nog overgeheveld moest worden vanuit mijn 1e vliegtuig.
Alles toch nog goedgekomen. wel een oud vliegtuig zonder leuke filmsof tv dus dan maar wat slaap meepakken!Ging best prima, want ik had 2 stoelen voor me alleen en werd meteen herkend als ´holandesa´ met mijn knaloranje vest en blonde kop. Hoorde dat Chili door is naar de volgende ronde, wauw>! vijftig miljoen (!!!!!) mensen vierden dit op 1 plein in santiago, misschien maar goed dat ik dat nog niet heb meegemaakt, das gewoon 4x NL op 1 plek!

DE AANKOMST:
Om 8u ´sochtends plaatselijke tijd werd op opgewacht door mijn huizbazin Bernadita, een gepensioneerd vrouwtje van 61.echt een superlieve vrouw die in de auto nog engels sprak, maar in huis mag alleen spaans gesproken worden,uf!
en KOUD hier!!!!het is winter en rond de 2 graden maar er is geen centrale verwarming in de huizen, aleen 3 losse kacheltjes die ongeveer in een straal van 4 meter warmte afgeven, brrrr.Ik kreeg wel complimenten over mijn (zon)gebruinde huid haha.
Ik kreeg een ontbijtje met toast en koffie en un platano (banaan) en leerde haar dochter Rosa kennen en de 2 internationale meiden Catherine (USA) en Lena (Duitsland). Zij hebben me een rondleidinkje gegeven en me aan een chileense telefoon geholpen, cash en een metrokaart, superhandig en relaxed om niet in je eentje te hoeven regelen!
uitgebreid geluncht met avocado´s, salade en cheesecake en daarna voor Martine een klein siestaatje voor het avondeten (om21.00, maarvoor mijn gevoel dus 03.00 snachts!). Nu is mijn kamertje van 8 m2 ingericht en ga ik echt slapen. Morgen mexico-argentinie kijken, spannend!

x Martine

ps: wil je me graag een kaartje sturen? dat kan!;) Het adres is Las Nevadas 2971, Comuna Prvidencia, Santiago de Chile

  • 26 Juni 2010 - 20:27

    Wieneke:

    waardeloos zo'n begin, maar het belangrijkste is dat je er nu veilig bent.we zullen je verder volgen, groeten uit Bennekom

  • 26 Juni 2010 - 21:41

    Annika:

    mooi dat je goed bent aangekomen maar idd heerlijk begin :S Maar dan wordt het nu alleen nog maar beter! Al iets van de voetbalvreugde meegekregen?
    Veel plezier! xx

  • 27 Juni 2010 - 12:10

    René De Vries:

    Hier in Bennekom vinden we het leuk om je reisverslag(en) te lezen. Morgen spannende dag. Voor jou in de ochtend Nederland - Slowakije en in de middag Brazilié - Chili. Wij kijken pas in de middag en de avond, dus jij weet eerder hoe het afloopt dan wij.... Nu maar hopen dat de kwartfinale Nederland - Chili wordt. Ik weet niet voor wie je dan bent?

  • 27 Juni 2010 - 16:36

    Geert:

    Goed om te lezen, leuk verhaal pop!
    En we maken nog wel een poultje via skype voor de wedstrijd van vanavond, met allemaal leuke prijzen te winnen ;) kus

  • 27 Juni 2010 - 16:55

    Hans En Annet:

    fijn dat je alles overleefd hebt. Voor ons inderdaad te veel stress om 1 weekje langs te komen. Wij hebben nu fietsvakantiekriebels. kusjes P&M

  • 27 Juni 2010 - 19:50

    Myrthe:

    Heey Martini!
    Fijn dat je goed bent aangekomen, al is het na een ietwat stressvolle reis :-) Het eten klinkt helemaal geweldig, wat beter dan een Nederlandse lunch met 2 bruine boterhammen met kaas ;-) Je zal nu wel aan het genieten zijn van de (tot nu toe) 3-0 voor Argentinie! Veel plezier daar!
    xxx

  • 27 Juni 2010 - 22:11

    Martine:

    haha, ik was voor mexico dus helaas een domper de wedstrijd tegen argentinie :( maar inderdaad heerlijk eten en véél chocola en taartje hier,JUM!
    Morgen ben ik rood-wit-blauw want dat is meteen 2 vliegen in 1 klap, de chileense vlag heeft ook die kleuren!!

  • 28 Juni 2010 - 09:11

    Myrthe:

    Ik had het ook wat origineler gevonden als Mexico had gewonnen ;-) Beetje jammer dat dat doelpunt werd goedgekeurd...Nou ja, als NL straks maar wel wint! :-D

  • 28 Juni 2010 - 09:22

    Renske:

    Je avontuur is begonnen, en de spannende reis er naar toe gehad!
    Goed om te horen dat je veilig bij het vrouwtje zit! Enjoy het voetbal, doen wij hier ook..lekkere vakantie toegewenst de komend twee weken, al plannen?
    Adios!

  • 28 Juni 2010 - 13:29

    Anneleen:

    Waah!! Gaaf!!:-) Ik kan niet wachten tot ik ook ga... haha.enjoy!

  • 29 Juni 2010 - 07:48

    Tjitse:

    Helaas ze liggen eruit. Jammer voor jou, goed voor mijn pouletje ;)

    Veel plezier nog!! xx

  • 29 Juni 2010 - 19:13

    Judith:

    Eye martini!!!
    Nu ben jij ineens weg :P Wel gaaf hoor!! gelukkig is de reis goed gegaan!!
    Liefs Judith

  • 29 Juni 2010 - 22:28

    Arthur Drost:

    Yo Martine,

    Haha. Ook onweer en hollen tijdens je reis..?! :) Gelukkig veilig aangekomen. Twee triplianen op één continent! Wanneer komt de derde? (dichtgetikt ;b) Ik houd je weblog bij. Groetjes, Arthur

  • 30 Juni 2010 - 17:11

    Chantal:

    wat een begin... maar nu komt het relaxte vast wel, dat gedeelt van de cultuur went meestal snel :)
    en lukt het ook om je beetje in het spaans te redden? vast wel!
    divertirse
    xx

  • 30 Juni 2010 - 20:54

    Marion:

    HEEYY muchachaa!! je bent er!! en je hebt av Holanda al ondekt!! woon je daar in de buurt? ik woonde daar wel in de buurt.(andres de fuenzalida: zit ook een goede italiaan daar, vraag maar aan de mensen daar!) ja koud he!! hoe is het op INTA? je moet maar de groeten doen aan Isabel Zacarias, Fernando Vio en Saturnino de Pablo van mij. Isabel was mijn begeleidster en bij Nino zat ik op de kamer!hem moet je zeker even leren kennen!! hihi nou ik vol je verhalen hoor!
    chau chau

  • 30 Juni 2010 - 21:06

    Marion:

    voor stappen in providencia: subterrano tussen 11 sept en av providencia of anders manuell mont: mito urbano bijv....

  • 30 Juni 2010 - 21:08

    Marion:

    en vergeet geen COMPLETO te eten bij DOMINO aan pedro de valdivia!

  • 01 Juli 2010 - 07:48

    Nienke:

    Hey Tine,

    die reis is wel helemaal in zuid amerkiaanse stijl verlopen als ik het zo hoor. Brakke vliegtuigen en veel vertraging.... Maar dan ben je maar vast gewend aan dat ongeorganiseerde ;-)

    Je kamertje ziet er trouwens heel leuk uit en wat super dat je nog twee internationale huisgenootjes hebt. Dat is echt handig om snel wegwijs te worden in zo'n land.

    Helaas ligt chili sinds afgelopen weekend uit het WK, dus heb je geen uitbundige mensenmassa kunnen meemaken. Was een teleurgestelde mensen massa wel te overleven? Of zijn die chilenen alleen gek met voetbal als ze winnen en krijg je geen agressieve tegenreactie bij verlies?

    Veel plezier daar de komenden maanden!

    Groetjes Nien

  • 01 Juli 2010 - 17:48

    Reinout:

    hee martine, je moet niet alles geloven wat ze zeggen daar hè, 50 miljoen mensen op 1 plein. Er wonen er maar 16 miljoen in heel chili, of ligt het misschien aan je spaans ;)

    veel succes daar, ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 24530

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: