Eerste indrukken van Santiago - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Eerste indrukken van Santiago - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken van Santiago

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

02 Juli 2010 | ,

Heeej allemaal!

Wat heb ik deze week allemaal beleefd en wat zijn mijn eerste indrukken??

Over Santiago:

- wat een héérlijk eten hier en zo gezond! elke dag 2 'grote' maaltijden altijd met een salade en veel groenten en een visje. De voedingsmiepen zouden zich hier echt op hun plek voelen! Ook de snoepkonten trouwens, want zoete gebakjes eten ze hier ook bij het leven!

- 'winter' hier is eigenlijk als de Nederlandse lente, er is nog geen druppel gevallen, de (palm)bomen zijn niet helemaal kaal en de vogeltjes fluiten alsof het zomer is.

- de 'casitas' (huisjes) zijn echt allemaal vrij klein. Ik woon in 1 van de duurdere wijken, maar echte villa's kennen ze hier niet en hoger dan 1 of 2 verdiepingen gaan de normale huizen ook niet. Bijna elk huis heeft een hond voor de veiligheid en in onze straat zijn ook 'guardías', bewakers voor extra veiligheid en hulp met het tillen van tassen en boodschappen.

- véél autoverhuur en verkoop op bijna elke hoek van de straat.

- gekke toiletgebruik: je vieze tioletpapier gooi je in een open prullenbak naast de wc, het riool is nog te oud om papier te verdragen (iel).


Wat heb ik zoal gedaan de 1e week in Chili??

Het eerste weekend bestond vooral uit voetbal,voetbal en nog eens voetbal. Vóór de wedstrijd NL- slowakije heb een Hollands ontbijtje gemaakt met Hagelslag, stroopwafels en drop (dat vonden ze iets minder haha). Ook voor het eerst van mijn leven 'GOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLL' op de radio en tv gehoord, supergrappig hoe fanatiek die comentatoren zijn hier. Vandaag NL-Brasil gekeken, fantastisch om de enige in de hele stad te zijn die wél voor olland en níet voor zuid-amerika was haha. Ik kreeg wel felicitaties achteraf voor 'mijn' ploeg.
Gisteren ben ik voor het eerst wezen kijken bij mijn stageplek, instituut INTA (instituto de investagaciones de nutricion y technologia de los Alimentos). Het is een superoud gebouw met nog veel littekens van de aardbeving, maar ze hebben wel een eigen sportzaal en mooie tuin. (zie foto's).
Verder heb ik hardgelopen met mijn nieuwe 'zapatos' en de hond Mafalda uitgelaten (en veel aandacht gekregen van automobilisten en andere geinteresseerden in blondharige meisjes of hond..).
Ook ben ik gisteren naar de bioscoop geweest, naar 'Twilight' een soort vampierenfilm, gelukkig spaans ondertiteld en engels gesproken.
Morgen ga ik Duitsland-Argentinië kijken met bier und wurst, samen met het duitse meisje uit mijn huis, zal wel lachen worden want er zitten wél veel duitsers hier!
Als laatste heb ik de Mercado Central bezocht, een supergrote markt, zo groot als het hele winkelcentrum van Wageningen ongeveer met alleen maar eten! Gekke is dat ze ook 'restaurantjes' in diezelfde grote hal hebben, waar de rauwe visresten op de grond je aan liggen te staren en vuilnismannen ook hun werk doen...zoiets zou in nederland door hygiene streng verboden zijn haha.

Ciao Ciao,

Martine

  • 02 Juli 2010 - 18:13

    Wieneke:

    heel leuk om je verslag te lezen. wat een andere wereld daar. erg leuk om de foto's te bekijken. geniet er van en de hartelijke groeten.

  • 02 Juli 2010 - 18:21

    René:

    Nu maar hopen dat het Nederland - Uruguay wordt.

  • 02 Juli 2010 - 19:03

    Myrthe:

    HOLLAND!!!! :-D

  • 02 Juli 2010 - 19:05

    Susanne:

    haha tien, ook hier in de kroeg luidkeels voetbalcommentaar hoor :p

  • 02 Juli 2010 - 19:10

    Martine Boetje:

    HUP HOLLAND HUP

  • 02 Juli 2010 - 19:11

    Martine Boetje:

    HUP HOLLAND HUP heb ik ze hier al geleerd;)

  • 03 Juli 2010 - 15:10

    Judith:

    Je vermaakt je wel goed daar! Leuk om te lezen! Goed bezig trouwens om ze daar fan te maken van HOLLAND :P

  • 03 Juli 2010 - 19:37

    Nienke:

    Hey Tine,

    Ook hier in de kroegen was NL-Brasil een groot feest. Met die hitte werd het nog een lange nacht. Super!
    En lache he, die wedstrijd met de duitsers vanmiddag! Zeker ook klein feestje gehad daar met je huisgenootje? Wie weet gaan we ze wel treffen in de finale, kun je naast elkaar gaan staan kijken....

    Veel plezier nog met de komende 2 vrije weken!

    Groetjes Nien

    PS.wat een top foto trouwens met die palmbomen en de andes op de achtergrond

  • 04 Juli 2010 - 10:23

    Anja:

    Hoi Martine,
    Wat leuk om te zien waar je woont,je bent na een week al aardig ingeburgerd zo te lezen. Veel plezier straks met je stage, ik ga je verslagjes bij houden. Prachtig dat we zo mee kunnen leven. Dat was in onze tijd toch heel anders. Groetjes, ook van Gerard.

  • 05 Juli 2010 - 08:53

    Hanne:

    He Martine,

    Hou de voetbal spirit erin want het is nog lang niet afgelopen! Dinsdag wordt vast weer een mooie wedstrijd. Zet je hagelslag met stroopwafels maar weer klaar en hard goooooooool roepen. Veel plezier.
    x Hanne

  • 05 Juli 2010 - 09:34

    Janneke:

    Heey Martine!

    Ziet er super goed uit! En de winter is zo erg niet als het op de lente lijkt! Geniet ervan!

    Janneke

  • 13 Juli 2010 - 19:24

    Arthur Drost:

    Hey Martine,

    ik zie veel gelijkenissen met Ecuador. Inderdaad, dat toilet, haha.
    Ik hoop niet dat ik fouten ga maken met men eerste toiletgebruik in Holland :b

    Groetjes,

    Arthur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 24522

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: