hallowee(n)kend - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu hallowee(n)kend - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

hallowee(n)kend

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

05 November 2010 | ,

CONSTITUCION
Afgelopen weekend was het Halloween. Normaal gesproken heb ik daar niet zoveel mee, maar in Chili is het een soort Sint Maarten: kinderen verkleed de straat op om snoepjes te vragen.én alle chilenen gaan naar een begraafplaats dan om hun dierbaren te bezoeken. Omdat het een lang weekend was, besloot ik eropuit te gaan buiten Santiago met het mooie weer, naar een stad op 3 uur van santiago. En het werd echt een hallowee(n)kend, want het was de stad van het epicentrum van de aardbeving...heftig!
na 9 maanden liggen er nog overal stenen op straat, staat nog ongeveer 40% van de huizen nog maar overeind en is de oorspronkelijke winkelstraat op zaterdagmiddag uitgestorven, alle winkels zijn gesloten (en failliet?)........loop je daar dan als blije toerist... Via de taxichauffeurs een beetje een beeld gekregen hoe het was om de aardbeving mee te maken en ik ben echt heel blij dat ik er toen nog niet was...jeetje wat moet dat erg zijn als je in je stad terugkeert en alle plekken uit je jeugd (school, supermarkt, huis van de buren) misschien niet meer zijn zoals ooit.
Het was in ieder geval een bijzonder uitstapje!

De week ervoor was ik door mijn collega uitgenodigd om een verjaardag te vieren een een meer. Het was echt superdecadent, een villa aan het water met 2 boten en ik mocht waterskien uitproberen! 3 dagen spierpijn daarna, en ik heb ontdekt dat het toch stukken moeilijker is dan gewoon skiën en je daar dus helaas geen voordeel van hebt..

Ook ben ik naar een concert van DE popartiest van chili geweest: américo! was echt supergaaf in een bomvol stadion meezingen (want de songteksten werden uitgedeeld:))

STAGE:
Op mijn stage zijn de drukke tijden aangebroken, stress RSI en werkdruk. Ik moet nog steeds doorgaan met patienten meten, ondertussen alle daa invoeren en mijn begeleidr verwacht dat ik nog 3 artikelen schrijf voor 1 december..hmm dat is een beetje teveel van het goede denk ik.
Gelukkig staan er voor de laatste maand ook weer een heleboel leuke dingen op het programma: verjaargdagen, concerten en dé voetbalklassieker colo colo vs. U de chile live in het stadion, yeah!drukdrukdruk dus, maar zeker niet vervelend;)

Hasta luego,

Martine

  • 05 November 2010 - 18:53

    Anneleen Veldhuizen:

    Dat noem ik nou een beknopte-RSI vriendelijke overview van je activiteiten! :) Tot vanavond!

  • 05 November 2010 - 19:02

    Wieneke:

    We horen het al, je komt voorlopig nog niet terug!
    Martine, enorm bedankt voor je fotokaart. Het ziet er geweldig uit en wat een belevenissen allemaal. ook heel leuk dat we dat allemaal kunnen volgen. geiske heeft net haar eerste tentamenweek achter de rug en had voor haar spaanse luistertoets een 6.6! veel plezier en veel succes met je studie, hartelijke groeten uit Bennekom

  • 08 November 2010 - 13:57

    Judith:

    Haha nog steeds niets verandert: druk :P
    Leuk hoor al die dingen die je onderneemt! Wel vervelend die RSI! Succes!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 24484

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: