Uitstapjes - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Uitstapjes - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Uitstapjes

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

07 Juli 2010 | ,

Hee allemaal!

WE WORDEN WERELDKAMPIOEN!!wauw, eindelijk een plekje in Santiago gevonden om mijn hollandse roots te delen en te juigen voor 'equipo naranja mecánica' het hollandse team dat als een automatische machine werkt, zo vinden de latino's dat hier. Fijn om weer wat Nederlandse stemmen en liedjes te horen en ik mis NL nu wel echt, nou maar hopen dat ze pas over 4 jaar wereldkampioen worden, dan kan ik er tenminste bijzijn in amsterdam! Maar in mijn hartje vind ik het natuurlijk wel heel gaaf als we winnen!
Morgen doe ik weer even alsof ik Duits ben, om Lena te steunen en lekker bier und wurst te kunnen consumeren. Lena en ik hebben als team Europa team America sterk verslagen met taca-taca (tafelvoetbal, zie filmpje op youtube) en ook in het echte WK is heel merika is in ieder geval uitgeschakeld en stil.

Naast voetbal ben ik dit weekend voor het eerst buiten Santiago geweest, naar de kust! Allen het beeld wat ik van de zuid amerikaanse kust had (palmbomen, zon, zee ,witte stranden) viel toch wat tegen, haha alleen maar kou en regen! Ook ben ik naar Isla Negra gegaan, een dorpje aan de kust waar de bekendste dichter van Chili, Pablo Neruda heeft gewoond met zijn 3e vrouw (de 1e was een Nederlandse). Voor elk vrouwtje een ander gebouwtje! Als laatste ook nog naar een oud dorpje geweest, waar ze leven van aardewerk, heel schattig om al die winkeltjes met hun waren te zien.

In Santiago ook nog wat cultuur gesnoven, naar het museum met precolombiaanse kunst geweest en naar de Mercado Central: dé markt van Santiago, waar de vissenkoppen je aanstaren en je ook het beste verse eten kunt kopen.

Nog 1 weekje vakantie voor ik aan mijn stage begin, dus nodig nog wat spaans leren via mijn spaanse les en via mijn gezinnetje hier, want thuis mag alleen maar spaans gepraat worden!

Terwijl ik me voorbereid op een dagje skiën, ligt heel Nederland nog op het strand na te genieten van de wedstrijd, maar verder heb ik geen klagen hier hoor, ik vermaak me nog prima!

xxx Martine

PS: aanvulling--> het skiën was geweldig! Geen naaldbomen zoals in de alpen, maar ook geen wint en bijna altijd sneeuw én zon (=top combinatie dus!). weer wat spaanse woorden voor op de piste geleerd :)

PS2:WK FINALE--> wat zondezondezonde dat nederland heeft verloren :( ik keek in hetzelfde stampvolle restaurant als vorige keer en het was geweldig, in 1 woord:geweldig;)! Ik ben naderhand 2 keer geintervieuwd voor de tv!!!(met dank aan mijn blonde haar, I love Holland op mijn gezicht en de oranje muts die ik van Peter Zuurbier had gekregen).


  • 07 Juli 2010 - 06:45

    Anneleen:

    Wir sind die Höllander... ;-)

  • 07 Juli 2010 - 06:59

    Rian:

    Bamos a ganar!! :D

    Klinkt alsof je het super naar je zin hebt meis! Lekker skien!!

    Have fun!

  • 07 Juli 2010 - 07:49

    Hanne:

    Klinkt alsof het weer behoorlijk ontstuimig is maar dat skien maakt natuurlijk een hoop goed.
    Ophouden met die praatjes dat we pas over 4 jaar wereldkampioen worden. Ik denk dat je daar ook geweldig feest kunt vieren.
    Enjoy!

  • 07 Juli 2010 - 10:17

    Nienke:

    Hey Tine,

    je ziet er goed uit hoor in je hollandse tenue! Neem aan dat je een iets minder mooi duits tenue regelt? Maar is vast mooi om te zien wat de finale gaat brengen....

    ski ze!
    Dan duik ik nog even met een boek het park in om van de zon te genieten ;-)

    Groetjes Nien

  • 07 Juli 2010 - 17:42

    Maaike:

    Klinkt supergoed Tini!! Ben jaloers op je skien! (Ook al vind ik het strand eigenlijk veel lekkerder;))
    We moeten maar even een date afspreken om te skypen, anders lopen we elkaar elke keer mis ;)
    Viel spass!

  • 10 Juli 2010 - 13:59

    Luuk:

    Mooie voetbal verhalen Boetje! Ik wist niet dat je zo fan was dat je zelfs in chili Nederland aan het volgen bent... ik moet nu nog één week stage lopen en dan ben ik klaar... althans voorlopig!

    Groetjes vanuit een tropisch Nederland! Luuk

  • 10 Juli 2010 - 21:30

    Anna Slump:

    Hoi Martine,

    Wat leuk om iets van een andere Nederlander in Santiago te horen. Eigenlijk was ik van plan om morgen naar de ambassade te gaan, maar ben er vergeten langs te gaan, dus heb eigenlijk geen flauw idee wat de bedoeling daar is. Maar de plaats die je noemt is dan misschien een mooi alternatief, weet je ook waar het precies zit? ken de naam nog niet..
    Misschien tot morgen dan en anders lijkt het me leuk om een keertje koffie te doen ergens!

    Groetjes Anna Slump

  • 13 Juli 2010 - 19:28

    Arthur Drost:

    Ha cool!

    skien in Juli. Relaxed

  • 14 Juli 2010 - 23:28

    Inge:

    Hey Martine,

    Ik had ook helemaal niet door dat je al zo snel weg ging. Maar je vermaakt je wel in de kou zo te zien. Veel plezier nog daar!

  • 16 Juli 2010 - 11:35

    Stef:

    Hey Tinie,

    Ff een korte reactie, komende week ga ik je echt mailen:). Geniet iig van je laatste vakantie daagjes!
    X

  • 17 Juli 2010 - 09:18

    Judith:

    Inderdaad jammer dat we geen wereldkampioen zijn geworden! Maar gelukkig is bij jou zo te merken de pret er niet minder om :P Succes met het beginnen aan je stage!!
    Liefs Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 24523

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: