Stage INTA en lang weekend vrij - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Stage INTA en lang weekend vrij - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Stage INTA en lang weekend vrij

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

16 Juli 2010 | ,

Hola queridos!

Deze week weer veel nieuwe indrukken, doordat ik woensdag begonnen ben met mijn stage bij 'institúto de nutrición y technologia de los alimentos', oftewel INTA.

INTA:
de 1e dag moest ik eerst een halfuur wachten op de baas, die wat later was en mijn echte begeleider bleek ook een dag later pas terug te komen van haar vakantie, goed begin dus haha!Maar wel relaxed om even aan alles te wennen, bureautje met krakkemikkige stoel tussen de chemische aparaten,wel een snelle laptop gelukkig. Ik heb met 2 soort van zusters 1,5 uur gelunched haha. Dat was een soort RSI 'macropauze'. De 2e dag mét begeleider was een stuk heftiger, ik mocht mn hersenen na 2 maanden vakantie weer aan het werk zetten!Binnen 5 minuten werd in het spaans uitgelegd wat ik moest doen en ik kreeg meteen een deadline voor maandag: maak de inclusievragenlijst voor het onderzoek dat je gaat opzetten....oké...het enige wat ik weet is dat het oudere volwassen moeten zijn en dat we een groep moeten hebben - met statines - zonder statines en -met hoge alcoholinname...oef! Oh, en of ik ook nog even wilde nadenken of er één standaard susceptibility marker wist voor kanker in het algemeen...(ze vragen wel veel van een hollands studentje dat net een paar minuten binnen is!!misschien iets te grote verwachtingen..)
Ik ga er van het weekend maar eens rustig over nadenken, de eerste 'feriado'(=feestdag) is namelijk gevallen, dus een lang weekend voor de boeg!

LANG WEEKEND:

-Rancagua --> concert Rosa
donderdagavond na mijn werkdag 2,5 ur gereisd naar Rancagua, een stadje ten zuiden van Santiago, omdat mijn 'zus' Rosa uit mijn huis een pianoconcert daar gaf (ze doet conservatorium). Een superkoude hoge zaal, iedereen hield zijn jas aan, maar het was prachtig!Ze speelde met veel emotie en de namen 'ludwig van beethoven' en 'das wiedersehen' werden omgetoverd tot nieuwe spaans/duitse taal haha, Lena en ik waren de enige die er hard om moesten lachen en de spreker kwam zich later bij ons verontschuldigen om zijn uitspraak, hij had geen idee wat hij zei in het duits ;)

-Santiago--> toeristisch plekjes
Ik heb gelunched bij 'Peluquería Francesa'(de franse kapper), echt een aanrader als je ooit nog naar Santiago gaat: schattige muziek uit de jaren '70, overal kappersstoelen, heerlijke vruchtensapjes ('jugo's) en overheerlijk eten met een frans tintje.
Ook ben ik de San Cerro Cristobal opgeklommen: wat ze hier een 'heuveltje' noemen, zou in nederland 1 van de hoogste bergen zijn. Topplek voor verliefde stelletjes, gezinnen én toeristen bij mooi weer, want je hebt prachtig uitzicht over de stad.
Zaterdag ook het nachtleven van Santiago verkend.

-Cajon del Maipo --> wijngaard Concho y toro.
Zaterdag met Bernadita en de meiden een wijngaard bezocht: Concho y toro, één van de grootste van de wereld, je kunt die wijnen gewoon in de Appie kopen!!! (zoals casillero de diablo bijv.). Helemaal niet zo duur en superlekkere wijnen.

  • 16 Juli 2010 - 16:24

    Sanne:

    Super leuk om weer ff te lezen hoe het daar gaat! Met die hoge verwachtingen wordt je iig goed uitgedaagd;)
    veel succes ermee!

  • 17 Juli 2010 - 11:35

    Anja Arentsen:

    Hoi Martine,

    Dat klinkt nog niet zo simpel wat jij daar moet doen, is echt alles in het spaans of ook wel engels?
    Leuk om de foto's te zien, dat straatje met die pottenbakker en de markt doen me echt denken aan onze Zuid-Amerika reis van maar liefst 30 jaar geleden. Heel veel succes met je stage. Groetjes uit Gendringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 24528

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: