1e week stage en de 'natuur' van santiago - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu 1e week stage en de 'natuur' van santiago - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

1e week stage en de 'natuur' van santiago

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

26 Juli 2010 | ,

Hoe verliep mijn eerste volledige week stage na mijn pittige 'huiswerk' van de vorige week?
Ik had me natuurlijk veel te druk gemaakt om niks, de man met de moeilijke vragen was een week op vakantie (en het daarna waarsch allang weer vergeten) en mijn begeleidster legde in het engels nog eens uit wat de bedoeling was: hard werken zodat je in december vakantie hebt (klinkt goed en precies mijn stijl)! Heb deze week het protocol voor de studie die ik ga doen geschreven. Onderwerp: effecten van cholesterolverlagende medicijnen (statines) op functionele spiermassa bij ouderen. op donderdag had ik een geniale ingeving en heb ik tot 18.30 met mijn begeleider nog dingen uitgedacht, ze was erg blij met zo'n jonge verfrissende hollandse kijk op de zaak, yeah!
De werkdagen lijken lang van 09:00-17:30 maar vallen in werkelijkheid wel mee, de lunchpauzes duren 1-1.5 uur en ik heb 2 keer in de week cueca (dans)les op mijn instituut in de lunch. Verder namen 2 collega's me mee uit shoppen voor 2 uur tijdens het werk, gek joh!!

In het weekend afscheid genomen van mijn huisgenootje Catherine uit de VS. Verder yoga uitgeprobeerd, een heel avontuur, van mediteren tot 15 minuten op zijn kop hangen in een web van touwen en daarna thaise thee drinken....apart maar best leuk.

Natuurlijk zaterdagavond tijd voor een feestje, en wel een hele bijzondere: viering van de 200jarige onafhankelijkheid van Colombia! een tent vol colombianen in hartje Santiago en 2 niet-colombianen: Lena en ik. Veel eten, salsa en rum. Het gekke was dat iedereen flessen (!) rum of vodka kocht ipv glazen, blijkbaar goedkoper en iedereen deed het. Het salsadansen ging er in ieder geval wel gemakkelijker mee, daar ontkom je niet aan op zo'n feest met live salsa band(zoiets als de polonaise in de apresski..ook onontkoombaar). Ik was erg blij toen ik éindelijk een nummertje mee kon zingen: een covertje van juanes! die komt dus uit colombia haha.

Zondag supermooie winterdag en met Lena de cerro Cristobal beklommen, van 500 tot 1100 meter, een flinke klim dus maar een goed alternatief voor het hardlopen.

Ciao!

Un abrazo,

Martina

  • 26 Juli 2010 - 07:48

    Myrthe:

    Heey Martini!
    Zo te horen zijn ze nu al blij met je daar (en terecht). Laat ze maar wat frisse Nederlandse ideeen zien (zoals twee uur winkelen tijdens "kantooruren"). Veel plezier met de flessen rum daar :-)

    Liefs, Myrthe

  • 26 Juli 2010 - 11:51

    Michel:

    Hoi Martine,
    Leuk om te lezen dat je je draai al aardig gevonden hebt. Ben benieuwd naar de uitkomsten van je onderzoek.
    Had ik trouwens al verteld dat ik de 12de januari hoop te gaan promoveren?
    Groeten, Michel

  • 26 Juli 2010 - 13:01

    Geert:

    Popje! werk maar hard door dan, zodat je in december alle tijd voor een hele mooie vakantie hebt:D het ticket ga ik deze week boeken! xx Henk

    en ik hoorde je boven de anderen uit het Wilhelmus meebrullen, GOED;)!! Aan jouw inzet lag het in ieder geval niet

  • 26 Juli 2010 - 14:46

    Judith:

    Gelukkig toch eigenlijk dat je je druk hebt gemaakt om niets! En dan nu lekker onderzoeken! Klinkt trouwens echt gaaf al die dingen die je er naast doet :D
    Liefs Judith

  • 26 Juli 2010 - 19:22

    Didu:

    apoo!

    Goed om te zien dat het goed gaat en je hard moet werken :p

    Wij zijn net terug van vakantie en hebben nog in Flachau geslapen, aardig groen nu!

    Tjuuus xx

  • 28 Juli 2010 - 17:06

    Renske:

    Martine!
    Ga zo door met het vertellen van je mooie avonturen! Vanalles bezichtingen en dan ook nog het goed werk verrichten op je stage!

    Have fun!

  • 01 Augustus 2010 - 08:18

    Fahtie:

    Hé Martine,

    Even een reactie. leuk om te lezen hoe je het maakt en ook foto's en filmpjes te kunnen zien. We lopen nog wat achter door de vakantie. Hier net een weekje aan de slag en met Mutti veel geoefend voor de bruiloft van Jurjen en Anna. Het was een internationale bruiloft met Finnen , Duitsers, een Rus en een Spanjaard. Het was leuk en feestelijk en het spelen ging erg goed. Vandaag las ik in het NTVG een artikel over jouw onderwerp. Daar kun je wellicht je voordeel mee doen ik zal het mailen.

    Kusjes Fahtie

  • 01 Augustus 2010 - 13:02

    Nienke:

    Hey Tine,

    Goed te horen dat het echte werk nu begonnen is. En wat heb je al snel je onderzoeksopzet (neem aan dat dat een protocol is) af. Dat klinkt zeker als hard doorwerken! Maar zo te lezen gaat alles verder toch heel ontspannnen ;-)
    Beetje shoppen en wat feestjes tussendoor en die bergwandeling was ook zeker de moeite waard: wat een gave foto van het uitzicht!

    Hier is de vakantie weer voorbij. Morgen weer aan het werk, maar ook hier wordt de komende maand vast nog rustig aan gedaan.

    Geniet van alles daar!

    Groetjes Nien

  • 05 Augustus 2010 - 10:59

    Rian:

    Er is er hier een jaloers ;)

    Have fun meis, het klinkt allemaal top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 24529

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: