Cambios (veranderingen) - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu Cambios (veranderingen) - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

Cambios (veranderingen)

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

29 Augustus 2010 | ,

Hola!

Er is veel gebeurd de afgelopen weken. Ik ben verhuisd! Ik woon nu met 6 studenten en een knus huisje wat dichterbij mijn werk, stukken goedkoper, en wat meer leven in de brouwerij in het weekend!

Verder is op INTA mijn project dan echt begonnen, na goedkeuring van de ethische commissie, wat betekent dat ik elke frisse vroege morgen van 9 tot 1 bejaarden ga meten. Ik begeleid het hele proces en meet de spierkracht met een speciale stoel en moet dus ook de hele tijd in het spaans met ze praten over hun ziektes, klachten, kleinkinderen en andere belevenissen van de oude dag ;). erg leerzaam voor mij! en ik vertel elke dag trots over Nederland, de tulpen en de molens.

Ik ben nog een dagje wezen skiën, maar dit keer liep het anders af dan van tevoren verwacht...de hamburger van de lunch is er in 5 keer uitgekomen die dag! Met de primeur in de sleeplift op het steilste stuk (gevolg: mijn dna spoor achtergelaten op 3500m hoogte!). Toen dacht ik nog dat het misschien hoogteziekte was, maar daarna waren de skiwinkel, auto en badkamer aan de beurt..pff! Gelukkig snel weer opgeknapt.

afgelopen week werd ik blij verrast door een hele grote zware doos als post, voor mij!! een hollands pakket met stroopwafels, drop, verkade chocola en koekjes en pindakaas, lekker!! gekregen van mn tante Tienke, superlief! Ik heb mijn collega's er van mee laten genieten. Drop blijven ze toch maar gek vinden, maar de stroopwafels doen het altijd goed, want ze zijn echt een stelltje zoetekauwen hier!

Van het weekend ook voor het eerst naar een badplaats geweest, Valparaiso. Een hele mooie toffe actieve stad. Alle huizen zijn tegen enorme huevels opgebouwd, veel jonge mensen en een leuke sfeer! De Lente is inmiddels ook echt begonnen, de bloemen staan in bloei, vogeltjes fluiten en smiddags is het al rond de 20 graden!
Al met al allemaal positieve veranderingen dus, laat de zomer maar komen!

Saludos y un abrazo,

Martine

ps: ook foto's en filmpjes van de dansgroepen in een chileens restaurant, ik keek mijn ogen uit, WAUW!

  • 29 Augustus 2010 - 09:30

    Kim :

    Gelukkig weer een verhaaltje, we hebben best lang niets gehoord van je! ;)
    Maar het gaat goed met je! En een erg leuk verhaaltje ook!

    Groetjes,
    Kim

  • 29 Augustus 2010 - 11:36

    Suus:

    ..je moet wel nog een keer je post checken bij je oude adres...hint hint :p

  • 30 Augustus 2010 - 07:34

    Hanne:

    Ha Martine,
    Fijn dat je project nu eindelijk wat meer opschiet en leuk dat je 6 huisgenoten hebt. Dat is denk ik wel leuker in dat gastgezin.

    Hier in Nederland is het de laatste week erg slecht weer geweest. Heeeeeeeeeeeel veel regen dus geniet maar lekker van dat lentezonnetje, in Nederland is het net herfst.

    Succes maar weer
    x Hanne

  • 31 Augustus 2010 - 09:53

    Luuk:

    Heey martine,

    Leuke avonturen wederom! Zie al weer uit naar je volgende bericht!

    gr Luuk

  • 04 September 2010 - 18:01

    Judith:

    Fijn te horen dat de lente bij jou begint, veel beter dan de herfst die bij ons begint :P Cool dat je verhuisd bent! Klinkt trouwens wel gezellig, een beetje bijkletsen met de oudjes ;) Veel succes met je project!!

    Liefs Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 24525

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: