2 weken vol avontuur - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu 2 weken vol avontuur - Reisverslag uit , van Martine Boetje - WaarBenJij.nu

2 weken vol avontuur

Door: martineboetje

Blijf op de hoogte en volg Martine

27 September 2010 | ,

Wat vliegt de tijd toch voorbij!! Ben afgelopen week een paar dagen naar Argentinie geweest om mijn visum te verlengen en het was geweldig! Ik heb zelfs 2 meisjes ontmoet die nu bij mij in Santiago aan het logeren zijn voor 3 nachtjes!

De afgelopen tijd veel avonturen beleefd:
- de BBQ:
Mijn verwachtingen van een bbq pakten toch wat anders uit dan verwacht. In plaats van zon, koude biertjes en warm vlees, was het weer omgeslagen tot koud, natgeregend vlees, ijskoude biertjes en een haast bevroren waterval! Sta je dan met je zonnebril en t-shirtje..

- voor 5 minuten blind:
De ervaring om voor 5 minuten `blind` te zijn was heel spannend, we werden namelijk meegenomen in een pikdonkere tunnel met een bocht erin zodat je echt niks maar dan ook niks kon zien. Lopen is dan ineens heel moeilijk en elk geluidje is verdacht.wraaahhh

- Dansmoves:
Op mijn instituut werd een BBQ georganiseerd met eten, dansoptredens en bingo. Onze tafel won natuurlijk de 1e fles rum en daarna volgde een `huishoudelijke mededeling`. vertaald: `Er bevindt zich een bijzonder persoon in ons midden. Ze zit aan tafel 1 en komt uit NL. Ze heeft de moeite genomen om onze nationale dans (cueca) te leren en dit waarderen wij heel erg. Een groot applaus graag voor Martine!` Na een daverend applaus mocht ik een doos chocola in ontvangst nemen, maar er werd natuurlijk wel verwacht dat ik mijn danskunsten even ging vertonen...voor 290 collega`s.. oeps... Nouja, daar gaan we dan. Mijn collega`s hadden me al verkleed als `huasa` (vrouwelijke cowboy) en het waren 3 lange minuten, maar het was ook wel weer erg grappig om te doen. De dag erna begroette iedereen op het instituut me met een glimlach...Martina de Holanda, die vergeten ze niet meer!

- `bicentenario`, de feestweek:
dieciocho (18), is dé belangrijkste feestdag in Chili. De onafhankelijkheid van Chili wordt dan gevierd en dit jaar is chili 200 jaar onafhankelijk, extra groot feest dus! 4 dagen werd er niet gewerkt en was iedereen vrij om erop uit te trekken buiten Santiago. Op donderdagavond werd het startsein gegeven met een geweldige licht- en vuurwerkshow bij het paleis. CHI CHI CHI LE LE LE, VIVA CHILE! schalde over het plein, een supernationalistisch gevoel voor Chili kwam boven borrelen...

- lang weekend in la Serena:
De volgende ochtend vroeg vertrokken vanuit Santiago richting la Serena in het noorden. Door een woestijnlandschap gereden met links uitzicht op de kustlijn en woeste golven van de oceaan en rechts de dorre besneeuwde bergtoppen van de Andes, dát is chili. Ik ging op pad met 2 colombianen en een peruaans stelletje en ik heb me erg vermaakt. Een soort carnavalsoptocht gezien, sterren gekeken bij een observatorium en naar het circus geweest...en daar begint het avontuur... De clown zocht namelijk een vrijwilliger en mijn vrienden waren zo aardig mij aan te wijzen en ja..clowns vinden blonde meisjes natuurlijk ook leuk om te pesten. Ik mocht dus het podium op en muziek maken met een hamer en een bord..je raad het al...dat gaat natuurlijk fout! Ik zal het einde niet verklappen, maar probeer het filmpje op deze site te publiceren, je lacht je kapot;). Verder toeristische dagtripjes gemaakt en dolfijnen, pinguins en zeehonden gezien rondom Isla de Choros.

- Stempeltjes scoren in Argentinie:
Na 3 maanden Chili moest ik het land verlaten voor een nieuwe stempel in mijn paspoort. Ik ging alleen op pad naar Mendoza, de dichtstbijzijnde stad over de grens (7u in de bus dwars door de bergen met de grensovergang op 3500 meter, brrr). Mendoza lijkt erg op Zuid frankrijk: brede lanen met platanen en oude gedeukte auto`s, zon en terrasjes. Een echte studentenstad dus perfect voor een tripje. Er is een enorm park van 900 hectare (!) met 5000 soorten bomen en het park is dus groter dan de stad zelf! Niet gek dus dat ik 6x verdwaald was met mn gehuurde fietsje daar. Als je aan Argentinie denkt denk je natuurlijk maar aan 1 ding en dat is..VLEES! de BBQ (jaja..BBQs zijn erg populair in Z-amerika) was dan ook de beste uit mn leven, jeetje wat lekker dat vlees! Ik het hostel 2 nieuwe vriendinnen gemaakt die nu 3 nachten bij mij logeren in Santiago (en waar ik weer bij kan slapen in december in buenos aires).

Veel gebeurd dus de afgelopen tijd en ik wil afsluiten met een mooie uitspraak van Einstein die me aan NL deed denken (opgepikt uit n museum):

`Life is like a bicicyle. To keep your balance you should keep on moving`.

  • 27 September 2010 - 15:35

    Anneleen:

    :-) Life is good!

  • 27 September 2010 - 15:38

    Bart De Vreede:

    Haha, prima toeven daar als ik het zo hoor XD

    Dat filmpje houd ik nog tegoed ;)

  • 27 September 2010 - 18:16

    Henk:

    klinkt goed popje, bewaar wel wat moois voor in december he;)
    ben wel benieuwd naar het filmpje, ook die van je dansmoves:)

  • 28 September 2010 - 07:25

    Hanne:

    Het is iedere keer weer super leuk om jouw verslag te lezen.
    Keep on moving!
    Liefs Hanne

  • 28 September 2010 - 17:36

    Judith:

    Martini!!
    Dat klinkt toch allemaal weer goed!!! Super leuk om te lezen!! En ik hoor het alweer, je bent een geboren entertainer :P
    Liefs Judith

  • 07 Oktober 2010 - 12:05

    Tim:

    Nice! Super leuk met die clown :P Als je ooit hebt leren fietsen verleer je dat nooit meer, dus als je zo bezig blijft zal het met de rest van je leven ook wel goed komen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Martine

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 24522

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 Juli 2015

Peru: Cusco

25 Juni 2010 - 15 Januari 2011

Martine in Chili

Landen bezocht: